spróbuj popryskać np wd czpienie pod ramionami wycieraczek, reszte masz na pw
[O1] 1.8T AUM-kąt otwarcia przepustnicy w f. kąta ped. gazu
Zwiń
X
-
[O1] 1.8T AUM-kąt otwarcia przepustnicy w f. kąta ped. gazu
Miałem ostatnio problemy z przepustnicą na I rundzie AB Cup, dyskoteka na blacie, EPC, Check itd, auto niechętnie się wkręcało na obroty a komp rzucał błędem:
16605/P0221/000545 - Angle Sensor for Throttle (G188): Implausible Signal
Prawdopodobnie problem dotyczy samej wtyczki ale nie o tym.
Przy okazji tego błędu sprawdzałem jak otwiera się przepustnica, jak pracuje gaz itd, oczywiście na VAG-COMie przy wyłączonym silniku, jedynie zapłon. I co zauważyłem, że na biegu jałowym (powiedzmy) przepustnica jest otwarta ok. 4,7%, niby w normie i wszystko cacy bo przy wciskaniu gazu powinna się otwierać proporcjonalnie do wciśnięcia gazu (mniej więcej). Ale dziwne dla mnie jest zjawisko następujące że przy ok. 10% wciśnięciu pedału gazu przepustnica otwarta jest w... 0% :?
Potem liniowo otwiera się do prawie 100% (99,6%).
I teraz pytanie dla speców od 1.8T, tak ma być? A jeżeli nie to gdzie szukać przyczyny takiego zjawiska?
Tak wygląda to na wykresie, grupa 054:
Kod:Operat Cond Throt Pos Throt Angle Idle etc 0-100% 0-100% % % Idle 0 4,7 Idle 0 4,7 Idle 0 4,7 Idle 0 4,7 Idle 0 4,7 Idle 0 4,7 Idle 0 4,7 Idle 0 4,7 Idle 0 4,7 Part Throttle 0,8 4,3 Part Throttle 2,7 3,5 Part Throttle 4,3 2,7 Part Throttle 7,8 0,8 Part Throttle 8,2 0,4 Part Throttle 8,6 0,4 Part Throttle 9,8 0 Part Throttle 10,2 0,4 Part Throttle 10,6 1,2 Part Throttle 11 1,2 Part Throttle 11,4 2 Part Throttle 11,8 2,4 Part Throttle 12,5 3,1 Part Throttle 12,9 3,1 Part Throttle 13,3 4,3 Part Throttle 14,5 5,5 Part Throttle 15,7 7,8 Part Throttle 16,9 9,4 Part Throttle 18 11 Part Throttle 18,4 11,4 Part Throttle 18,8 11,8 Part Throttle 19,2 12,2 Part Throttle 19,2 12,5 Part Throttle 20 13,7 Part Throttle 20 13,7 Part Throttle 20,8 14,1 Part Throttle 21,6 14,9 Part Throttle 22 16,5 Part Throttle 23,1 18 Part Throttle 23,9 18 Part Throttle 25,1 20,4 Part Throttle 25,9 21,6 Part Throttle 26,7 22,4 Part Throttle 27,8 23,9 Part Throttle 28,2 24,3 Part Throttle 29,8 25,9 Part Throttle 30,2 26,7 Part Throttle 30,6 26,7 Part Throttle 30,6 27,5 Part Throttle 31 28,2 Part Throttle 31,4 28,6 Part Throttle 32,2 29,4 Part Throttle 32,5 29,8 Part Throttle 32,9 30,2 Part Throttle 32,9 30,2 Part Throttle 33,3 30,6 Part Throttle 34,1 31,4 Part Throttle 34,9 32,5 Part Throttle 34,9 32,5 Part Throttle 35,3 33,3 Part Throttle 36,1 34,1 Part Throttle 36,1 33,7 Part Throttle 36,1 34,5 Part Throttle 36,9 34,9 Part Throttle 37,3 36,1 Part Throttle 37,6 35,7 Part Throttle 38,4 36,9 Part Throttle 38,8 37,6 Part Throttle 38,8 37,6 Part Throttle 40 38,8 Part Throttle 40,8 39,2 Part Throttle 41,6 40 Part Throttle 42,4 41,6 Part Throttle 43,1 42,7 Part Throttle 43,9 43,5 Part Throttle 44,3 43,9 Part Throttle 44,7 44,3 Part Throttle 45,1 44,7 Part Throttle 45,5 45,1 Part Throttle 45,9 45,5 Part Throttle 46,7 46,3 Part Throttle 47,8 48,6 Part Throttle 49 48,6 Part Throttle 50,6 50,6 Part Throttle 51,4 50,6 Part Throttle 51,4 51 Part Throttle 52,5 52,5 Part Throttle 52,9 52,5 Part Throttle 53,7 53,7 Part Throttle 54,5 54,5 Part Throttle 55,3 55,3 Part Throttle 56,5 56,1 Part Throttle 57,6 57,6 Part Throttle 58,4 58,8 Part Throttle 58,8 58,4 Part Throttle 60,4 60 Part Throttle 60,4 60,4 Part Throttle 61,2 61,2 Part Throttle 61,6 61,2 Part Throttle 62,4 62,4 Part Throttle 62,7 62,7 Part Throttle 63,9 63,5 Part Throttle 64,3 65,1 Part Throttle 65,1 65,5 Part Throttle 65,5 65,1 Part Throttle 66,3 65,9 Part Throttle 67,1 67,1 Part Throttle 67,8 67,5 Part Throttle 69 68,6 Part Throttle 69,4 69 Part Throttle 70,2 69,8 Part Throttle 71,4 71,4 Part Throttle 72,2 72,2 Part Throttle 72,5 72,5 Part Throttle 73,3 73,3 Part Throttle 73,7 73,7 Part Throttle 74,5 74,1 Part Throttle 75,3 74,9 Part Throttle 75,7 75,7 Part Throttle 76,5 76,5 Part Throttle 77,3 76,9 Part Throttle 77,6 77,6 Part Throttle 78,8 78,4 Part Throttle 79,6 79,2 Part Throttle 80 80 Part Throttle 80,4 80 Part Throttle 80,8 80,8 Part Throttle 80,8 80,8 Part Throttle 81,6 81,6 Part Throttle 81,6 82 Part Throttle 82 82,4 Part Throttle 83,1 82,7 Part Throttle 83,5 83,5 Part Throttle 83,9 83,5 Part Throttle 85,1 85,1 Part Throttle 85,9 85,5 Part Throttle 86,7 86,3 Part Throttle 87,1 87,1 Part Throttle 88,2 87,8 Part Throttle 88,6 88,6 Part Throttle 89,4 89,4 Part Throttle 89,8 89,8 Part Throttle 89,8 89,8 Part Throttle 89,8 89,8 Part Throttle 90,6 90,6 Part Throttle 91 91 Part Throttle 91,8 91,4 Part Throttle 91,8 91,8 Part Throttle 92,2 92,5 Part Throttle 92,5 92,5 Part Throttle 93,3 93,3 Part Throttle 93,7 94,1 Part Throttle 94,1 94,1 Part Throttle 94,5 94,9 Part Throttle 94,9 94,9 Part Throttle 95,3 95,3 Part Throttle 95,7 95,7 Part Throttle 96,1 95,7 Part Throttle 96,1 96,1 Part Throttle 96,5 96,5 Part Throttle 97,3 97,3 Part Throttle 97,3 97,3 Part Throttle 97,6 97,6 Part Throttle 98 98,4 Part Throttle 98,4 98,4 Part Throttle 99,6 99,2 Part Throttle 100 99,6 Part Throttle 100 99,6 Part Throttle 100 99,2 Part Throttle 100 99,6 Part Throttle 100 99,6 Part Throttle 100 99,2 Part Throttle 100 99,6 Part Throttle 100 99,2 Part Throttle 100 99,6 Part Throttle 100 99,2 Part Throttle 100 99,6 Part Throttle 100 99,2
-
Komentarz